fredag 26 november 2010

Serviceavgift?!!!



I ungefär en halvtimme har jag försökt boka biljetter hos ticnet. Först kom jag till kortbetalning. Gick ner en trappa, tog fram plånbok och kort. Knappade in kortnummer och CVV-nummer. Datum. Tid och fan och hans syster. Typ. Klickade på "beställ" eller något liknande. Kom då till den förhatliga jävla skitrutan som kräver lösenord.

Jag har vid ett flertal tillfällen varit i kontakt med min kortutfärdare för att få en kod. Jag trilskade mig igenom systemet en gång och fick en kod och sedan fungerade det ändå inte. Har sedan försökt flera gånger. Vårt kreditkortskonto startades en gång av min man och trots att jag är precis lika betalningsskyldig som han och har mitt namn på mitt kort så kan jag inte få någon kod att fungera. Det är hur märkligt som helst. Hans kod fungerar. Om man kommer ihåg den. Det gör ingen av oss.

På sidan stod att om man inte hade kod skulle man kopplas till banken för direktbetalning. Lovely, I can do that. Dosan framme.

Nix. Jag klickades hela tiden tillbaka till att fylla i kortnummer. Och CVV-kod. Och datum. Och min mosters skostorlek. Typ.

Klickade tillbaka till start. Började om. Valde ett leveranssätt som krävde bankbetalning. Och klickades automatiskt tillbaka till kortbetalning.

Jag är så jävla arg, frusterad och irriterad. Jag försöker köpa några sketna Holiday on Ice biljetter och hela min fredagskväll ska gå åt?

Och så har de MAGE att försöka ta 20 kronor per biljett i SERVICEAVGIFT?

Ticnet - VAD exakt ingår i den servicen????
Att jag ska klicka på allting, testa nya vägar och försöka tills mitt hår ramlar av för att betala för min biljett?
Att jag själv ska skriva ut pdf-jävlaskitbiljetten på min skrivare, med mitt bläck?

Det kallar jag verkligen service. Verkligen. Det är helt klart 80 spänn.

0 kommentarer: