tisdag 18 december 2007

Just another manic Monday

Igår var det full fart hela dagen. Jag var på jätteintressant tv-inspelning/föreläsning i stan, sedan hämtning av det yngre barnet och lunch, shopping och fika med en väldigt god vän, hastade till dagis för hämtning, fort hem, tog emot en annan mycket god vän på nytt fika och uppvaktning för de två små damerna. (De överöstes med fina presenter). Sedan lagade jag middag till barnen och maken, mötte maken i dörren och åkte till stan igen och gick ut och åt och såg DVs förhandsvisning av ”The Jane Austen Book Club” med en annan mycket god vän. Var hemma 23.30 efter en väldigt hal färd (alla körde max 50 på motorvägen) och var i säng redan 00.30… Pust! Idag tar vi det lugnt. Bebis är trött och vill sova. Jag är trött och vill sova.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Och hur var filmen???

Pernilla sa...

Ja, hur var filmen!? Det var en "feelgood film" helt klart. Relationer och lite förvirrade människor. Jag gillade den men den var lite väl putinuttig. Trots att jag har läst väldans mycket engelsk litteratur (och därmed också flera Austen) under mina 60 poäng engelskstudier så hade jag inte helt lätt att följa alla liknelser och referenser med Austens böcker och karaktärer. Men det gjorde inget, man förstod ju ändå alla referenser till karaktärerna i filmen.

Så, att rusa till biografen för att se filmen behöver man nog inte. Vill man ha en lite trevlig stund och har tid och pengar över så go for it.

Anonym sa...

Låter som en beskrivning av boken, vilket ju måste räknas som ett ganska gott betyg :-)

Pernilla sa...

Ja, det måste det ju vara då. Jag har ju inte ens läst boken. Viskar: visste inte ens att det fanns en sådan bok... :)