onsdag 18 maj 2011

Plötsligt händer det, del 2

Pernilla kände egentligen inte Pia Printz. De möttes i vimlet på Bok- och Biblioteksmässan, presenterades för varandra av den ansedda Romanceförfattaren Simona Ahrnstedt och så var det inte mer med det. Lite roligt är det att en av denna bloggs fantastiska läsare lyckades förutspå framtiden redan innan det mötet. (Läs kommentaren från M Family goes Västerut). Nästan kusligt faktiskt.

När Pernilla åkte på Readtreat i höstas läste hon boken En dag  av David Nicholls och hörde då talas om Pia Printz som hade varit driftig nog och startat förlag, och dessutom översatt boken själv. "Det var ju hon Pia jag träffade på bokmässan" tänkte hon. "Hon verkar vara en cool tjej." Pernilla skickade ett meddelande på Facebook och talade om för Pia att hon tyckte att Pia var en cool tjej. Pia svarade artigt och tackade för berömmet. Sedan blev de vänner på Facebook.
Och medan Pernilla snickrade vidare på sitt eget manus följde Pia vedermödorna på Facebook.

To be continued. Den här blivande författaren har barn att ta hand om. Äh. Det har jag inte. Den ena är hos sin boyfriend och den andra kollar på film. Men jag ska liksom ut och äta lite med föräldrarådet i mina barns skola som jag så läraraktigt är med i. Roligaste mötet på hela året - när vi går ut och äter, dricker vin och pratar skit.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Äntligen får vi läsa!!!
Väntar med spänning på fortsättningen.
Aman

Pernilla sa...

Allt för dig Aman. :)

Anneli Stålberg sa...

Underbart! Helt enkelt underbart!

FRIDA sa...

Ah! Ingen del 3? Hur ska jag nu orka mig igenom fyra lektioner och ett möte?

Kram F

Pernilla sa...

Tålamod kära Frida. En kvinna måste sova ibland, även om det bara är 6 timmar hon lyckas hitta på natten.