fredag 4 juni 2010

Överenskommelser av Simona Ahrnstedt


Ja, jag är gift. Lyckligt gift, sedan väldigt länge. Men det finns en man som skulle kunna få vara på min lista. Ni vet, den laminerade. Han heter Seth och är en av huvudpersonerna i Simona Ahrnstedts roman Överenskommelser, som just har kommit ut på Damm Förlag. HURRA HURRA HURRA för det!

Jag hade tänkt att vara lite proffsig och recensera mästerverket. Jag har tänkt om. Jag har insett att jag inte kan recensera denna bok. Jag slukade boken under mellandagarna 2009 och jag var alldeles för okritisk under mitt läsande för att ens kunna närma mig någon slags analys. Det får vara.

Hör själva hur sms-konversationen gick varm några iskalla decemberdagar:

Simona: Har du skrivit ut? Börjat läsa? Vilken sida är du på? Hatar du den?
Pernilla: Vännen, inte börjat än! Har gäster. Igår oxå. Har skrivit ut men inte börjat.
Simona: Gäster schmäster, jag vill att du ska läsa.
Pernilla: Läser inatt. ;)

Nästa dag:
Pernilla: På sidan 51 var jag tvungen att slita mig för frisören var klar. Jag är fast. Jag vill ha Seth! Måste nu genomlida tv-inköp och Amy Diamond innan jag får fortsätta. Jag gillar!
Simona: Puh vilken lättnad att du gillar. Härligt! Jag vet, Seth är väry sexy.
Pernilla: Klart jag skulle gilla.
Pernilla: Sid 93 och jävligt sur. CENSUR (vill inte spoliera handlingen). Gillar för övrigt att ha hotline till författaren. Läser vidare.
Simona: CENSUR (pga handlingen igen). Hatar? På ett bra sätt eller hatarhatar sätt? Hur långt hann du igår?

Pernilla: På ett bra sätt. Nu sid. 12? någonting. (Beskriver handlingen). Du, har hittat ett minifel sid 114, tres bien - saknar bakåtaccent. Har mycket svårt att slita mig.
Simona: Bra, puh! Bra att du även hittar fel, du mkt bra läsare! :) Inte slita sig, läs och försumma ska vara ditt motto.
Pernilla: Idag bröllopsdag så du får nog vara lite försummad.
Simona: Hm. Okejrå.

Pernilla: 260
Simona: Shit, du e snabb!
Pernilla: Du e bra!
Simona: Tack.
Pernilla: Gå och skriv tvåan nu. Jag behöver mer.
Simona: Hah hah! Tror bestämt jag är kär i dig!
Pernilla: Det är ömsesidigt.

Ni ser. Men lite kritisk var jag allt. Jag hittade ett litet stavfel. Då kände jag mig nöjd.
Så? Vad väntar ni på? Klicka iväg och köp boken nu. Kom tillbaka sen. Eller kika på Simonas film igen.

2 kommentarer:

Simona sa...

Ja, du var en fantastisk läsare. Minns den konversationen. Puss!

Pernilla sa...

Puss!