torsdag 2 april 2009

Tre saker om mig, tre saker om dig!

Tre jobb jag har haft: Väktare, grillbiträde i korvstånd i Kungsan, säljare av elektronikkompontenter.

Tre platser jag har bott på: Sevilla i Spanien, Dracut i Massachusetts i USA, Västerås.

Tre saker jag gillar att se på TV: Grey's Anatomy, Californication och Brothers and Sisters.

Tre favoriträtter: Hemgjord pizza, en pastarätt med tomater, basilika och mozarella (från Leilas kokbok), ugnsstekt kycklingfilé med rostade rotfrukter och potatis.

Tre platser där jag helst skulle vilja vara just nu: Sevilla, Barcelona eller New York.

Och du då? I din blogg eller som kommentar här hos mig.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Tre jobb jag har haft: Bibliotekarie, hemtjänstbiträde, barnflicka.
Tre platser jag har bott på: Lund, Hässelby, Toronto.

Tre saker jag gillar att se på TV: Lost, melodifestivalen, True Blood.

Tre favoriträtter: ugnspannkaka,lasagne, grönsakssoppa .

Tre platser där jag helst skulle vilja vara just nu: I min säng, på landet, i innerstan.

elin sa...

tre jobb: servitris, ekonomiassistent, vårdare

tre platser: london, linköping och barcelona

tre saker på tv: desperate housewives, inredningsprogram (speciellt nytt läge), matprogram (gärna halv åtta hos mig, något jag skäms lite för..)

tre favvorätter: fisksoppa, vadsomhelst grillat med tsatsiki, fajitas

tre platser: landstället på gotland, london, min framtida jättefina lägenhet i vasastan i stockholm (har ingen än, men nån gång..)

carolina sa...

Tre jobb:barnflicka, glassäljare på Liseberg, doktorand i rättsvetenskap.

Tre platser jag bott på: Brno (Tjeckien), Göteborg, Åstol.

Tre saker jag gillar på TV: Grey´s, House, Äntligen hemma.

Tre favoriträtter: Hemgjord pizza! Vergés kyckling (Nils-Emils matminnen, lät äcklig, smakade gudomligt) äggost.

Tre platser: Åstol, London, strand i Thailand.

Linnéa sa...

Kolla i min blogg "Om och omkring"

Pernilla sa...

Vad kul att läsa era svar! Fortsätt!

MraSand sa...

3 jobb: Personlig assistent, marknadsundersökare, lärare.
3 platser jag bott på: London, Stockholm, Värnamo.
3 tv: House, Simon & Tomas, brittiska deckare.
3 rätter: isterband, kyckling, laxfilé.
3 platser där jag vill vara: New York, Italien, London.

Anonym sa...

Tre jobb jag har haft: Passenger Agent på Arlanda, jordgubbsplockare, ekonom

Tre platser jag har bott på: Uppsala, hamburgsund, uddevalla

Tre saker jag gillar att se på TV: Grey's Anatomy, Simon & Thomas och Brothers and Sisters.

Tre favoriträtter: Sushi, falafel och kött i alla dess former

Tre platser där jag helst skulle vilja vara just nu: 2 månader fram i tiden, New York, Thailand

//Jessica

Mia, Businessmorsan sa...

3 jobb: butiksbiträde, kemisk analytiker, systemkoordinator (nu är jag egenföretagare)
3 platser jag bott på: studentkorridor, boende hos sambo i hus, egen lgh
3 tv: naturprogram, nyheter, dokumentärer (och ett o annat inredningsprogram som förströelse)
3 rätter: kött, fisk, vegetariskt (det mesta, mao)
3 platser där jag vill vara: Antarktis, Kroatien, Barcelona