tisdag 26 oktober 2010

Dagens tema:

är Barcelona. Som ni ser har jag påbörjat packningslistan.

Jag har roat mig med att skriva ut resedokumenten och ringa till flygbolaget. Det var bra, då fick jag veta att jag får ha med mig 23 kilo, inte bara 20. Plus 8 kilo handbagage. Det behövs när man ska hem från Barcelona.

Jag har också surfat runt lite, för att få lite mer koll. Trots att jag har varit där massor av gånger (har egentligen barcelonaförbud då jag och maken tycker att vi bör se även andra ställen i världen innan vi kolar men inte kan väl jag hjälpa att jobbet tvingar dit mig?) så känner jag att jag är lite off. Det var ett par år sedan jag sist var i Barcelona. Jag har några favorithak men det har nog hänt en del. Har du några tips? Shopping? Barer? Must see?

10 kommentarer:

annie sa...

The fairy bar. It is by the Ham Museum. Kind of a silly place but weird and fun to visit!

Pernilla sa...

Damn your Swedish is impressive!
Fairy Bar. Intresting. I'll put it in my massive document. :)

Pernilla sa...

And oh my god. I googled it myself. That English is hilarious.

is Barcelona. As you can see, I started packing list.

I amused myself with writing out your travel documents and call the airline. It was good, then I found out that I may have with me 23 kilos, not just 20th Plus 8 kg hand luggage. It is needed when you are home from Barcelona.

I have also surfed around a bit, to get some more track. Although I've been there lots of times (have played barcelona ban when I and my husband thinks we should see other places in the world before we charcoal but can not well I can help to work compels me up?) I feel that I am a bit off. It was a few years since I last was in Barcelona. I have a few favorite haunts, but it has probably happened a lot. Do you have any tips? Shopping? Bars? Must See?

Paperback Lover sa...

Ja, nu har jag bara varit i Barecelona en gång för 12 år sedan, men då var jag där länge (5 månader). Då gick jag en gång i veckan till en oerhört Sverigepopulär tapasbar. Den heter La Esquinica och ligger vid metro station Virrei Amat (adress: Passeig de Fabra i Puig, 296). Och jag googlade den nu och den verkar finnas till fortfarande i allra högsta grad. Så de är ett mattips. Dock minns jag att det var dödsdömt att komma för sent för det var ofta kö ut på gatan för att få äta.

Barcelona står på min "MÅSTE ÅKA TILL SNART"-lista. Lite för att jag inte varit där sen jag pluggade där. Suck.

Paperback Lover sa...

Uj vad dåligt jag stavar när jag blir till mig.

Metro station Vilapiscina funkar också.

Och så vill jag liksom skriva "Metró stació". Katalanskan i mig kom till liv. :-)

Paperback Lover sa...

ps. Restaurangen har en FB-sida. Så då finns den ju :-) ds.

Jessica sa...

Åhh vad kul att åka bort lite. Jag och gubben Har talat om att resa till Barcelona. När det blir dax kanske man kan få lite tips.
Ha så trevlit i helgen over there.

Åsa Hellberg sa...

Nej. Mig kan du ringa om du går vilse i Farsta centrum...

Pernilla sa...

Åsa, det finns en risk faktiskt. Det har blivit så mycket och så konstigt där. :)

Åsa Hellberg sa...

Bienvinido!