torsdag 27 augusti 2009

Utmaning! Om jag vann...

Jag har blivit utmanad av Johanna på Fashionista... Det här tänker jag inte missa så here goes:

Om jag vann 100 000 i månaden på en Triss Superklöver så skulle jag sluta jobba. Pengarna skulle förändra mitt liv rejält. Jag skulle tillbringa mina dagar i full balans...

Jag skulle få tillbringa mer tid med mina barn och jag skulle ha möjlighet att förverkliga min stora dröm. Att skriva en bok. Om ingen ville publicera mig så skulle jag starta ett eget förlag. Dit skulle jag locka bloggande lovande talanger.

Parallellt med denna drömtillvaro skulle jag försöka skapa en lite bättre tillvaro för andra. Jag skulle vilja starta upp ett slags center för familjer som har det riktigt tufft av olika anledningar. Där skulle mammor och pappor få hjälp med så vitt skilda saker som ekonomi, juridik, familjerådgivning, studievägledning, jobbsökningskurs, barnpassning, massage, träning och matlagning. Jag skulle också vilja att centret hade speciella grupper för t.ex. unga flickor för att stärka deras självkänsla. Varför inte lite kurser för killar i samma ålder också.

Inser att pengarna nog börjar sina men jag skulle också öka mitt bidrag till SOS Barnbyar, Action Aid och BRIS.
Och så skulle jag skaffa en personlig tränare och en fet bil!
Och eh... betala av lite på vårt galet stora huslån...
Och resa såklart...

Jag skickar denna utmaning vidare till AnnaAnnaDesign. För du behöver också vinna en massa pengar så du har tid att vara kreativ. Är du på, A? Skriv i din blogg vad du skulle göra om du vann 100 000 i månaden i 25 år på en Superklöver. Vem vet, du kanske vinner...

1 kommentarer:

Enna sa...

Riktiga sköna val tycker jag! Att även bistå en omvärld är guld!!
vänl
Anne