måndag 18 januari 2010

Kvällsbabbel

Tänkte underhålla er med lite babbel. Mest för att jag
a) inte orkar börja jobba
b) inte orkar börja diska
c) inte orkar springa upp för trappan fler gånger till diktatorn treåringen som skriker MAMMA. Nu hakar även sexåringen på och de har återigen bildat en kör.

Istället sitter jag vid köksön, äter lakrits, dricker cola-light och tänker på min man som tydligen sitter på en buss mellan Sundsvall och Hudiksvall för tåget från Sundsvall ställdes in eller vad det nu var. Jag sa ju att jag borde skicka med en spejare. Snart heter det väl att de nog tyvärr måste bo på hotell i natt.

Denise har förresten hittat ut ur jullovskoman. Hon bloggar igen.

Nu kommer treåringen: "Nähä. Jag ska inte sova. Jag ska faktiskt vara uppe. Jag ska dricka mjölk."
Tror det krävs en liten insats.

1 kommentarer:

Mrs S sa...

Allt vad man kan se och fundera på från en köksö. *hehe* Lite kraft till dig önskas, eller initiativ, för det är väl oftast lusten som saknas, mer än kraft. Om man nu inte gjort några maror nyligen...