Har fått ett infall och ska säga upp mitt Tele 2 abonnemang eftersom de inte har några iPhones. Jag vill ha en iPhone. Då får jag skaffa ett annat abonnemang.
Ringer Tele 2. "Vi beräknar din väntetid till mer än 10 minuter."
Jag lägger inte på, men går in på deras chatt. Jag har två frågor till chatten. "Kommer Tele 2 att erbjuda iPhone?" och "Hur lång är min uppsägningstid?" Dessa två frågor tar 15 minuter för Anna Molin på Tele 2 att svara på. Jag misstänker att Anna Molin är ålagd att multitaska lite för mycket. När hon återkommer och jag säger att jag vill säga upp mitt abonnemang eftersom de inte erbjuder iPhone så måste jag ringa kundtjänst. Tur att jag inte la på.
Efter 20 minuter och 21 sekunder kommer jag fram.
"Hej, jag vill säga upp mitt abonnemang."
"Då ska jag koppla dig till rätt avdelning." Klick.
"Tack för att du väntar, vi beräknar din väntetid till 10-15 minuter."
Tjena. Tackar så mycket.
Efter cirka 7 minuter (yippiee!) kom jag fram till Björn Söder. En trevlig kille!
Han har nu fixat allt. För 147 kronor blir jag fri och kan söka mig till annan operatör. Tur för Tele 2 att Björn var en trevlig kille, annars hade jag nog varit lite surigare.
Så. Nu är frågan. Vilken operatör ska få nöjet att få mig bunden till dem i ett par år? Lutar åt Felia just nu.
onsdag 2 december 2009
Tele 2, var god dröj.
Upplagd av Pernilla kl. 19:33
Etiketter: abonnemang, iphone, tele 2
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
2 kommentarer:
Telenor, vi har varit kund (privat och två företag) hos dom i hundra år.
Kundservicen är BÄST.
Kundservicen bäst?! I beg to differ. Eller om de har den bästa, då är det illa ställt med de andra. har också varit kund hos Telesnor. ;)
Skicka en kommentar