tisdag 3 augusti 2010

Fixar lite

Idag har jag läst från sidan 82 till sidan 129. Läst, strukit under, klottrat dit små omformuleringar. Det vanligaste ordet jag stryker under är "hon". Det är en triljon meningar som börjar med "hon". Hon, hon, hon, hon, hon, hon.

Sa jag att huvudpersonen är en hon?

Jag hade tänkt att läsa min lilla story, ändra lite här och lite där och sedan vara klar.
Jag tror att jag får läsa min lilla story, ändra hela skiten och sedan kanske läsa igen. Och ändra igen. Och sedan vara klar. Eller låta någon annan läsa, ändra och sedan vara klar.

Jag sitter också och tittar på de lite ehum, hetare scenerna. De fungerar ju inte. Verkligen inte.

Jag skulle ju bli klar "i sommar". Sommaren är slut om mindre än två veckor, då börjar jag jobba och tar emot en ny sjua. Det betyder JOBBA.

4 kommentarer:

m family goes västerut sa...

Sommaren bor i hjärtat!

Pernilla sa...

Du tycker det du. :)

Anonym sa...

Jag tar emot en ny sexa - det betyder också JOBBA! Huva!

Men du ska se att vi som ivrigt väntar på din bok ska jobba hårt för att pusha dig framåt;)

//annanna

Pernilla sa...

TACK annannna! Och sexor... Hmmm. Liiiite mer jobb än sjuor. Konstigt nog. :)