söndag 29 augusti 2010

Dåliga bloggare

Simona har minsann suttit och stört sig på att folk inte uppdaterar sina bloggar.

Simona min vän. Jag har bloggat i några år nu och lärde mig fort att att det inte är så stor idé att blogga på helger. Det är få läsare då, färst är det på fredagar. Eller soliga lördagar. Söndag kväll, det är då det lönar sig att börja knappa igen.

Tyvärr har jag inte kommit på något vettigt att blogga om denna söndagkväll, har varit alldeles för busy hela helgen. Och så har jag försökt kurera min onda arm, så fort jag rör datorn / musen (hrm) gör det skitont. Behöver krafterna till imorgon då jag jobbar. Ja, jag är lärare. Ja, jag använder datorn nästan lika mycket som folk som jobbar på kontor.

Dessutom tränar jag på att lägga mig i tid. Om en timme ska jag ligga i sängen. Imorgon börjar en hård vecka med kvällsgrejer för mig, alternativt maken, varje kväll. Imorgon klockan 06 tar jag ett djupt andetag och någon gång framåt fredag eftermiddag kommer jag att andas ut.

10 kommentarer:

Z sa...

Hälsa Simona att jag har uppdaterat hela helgen!(uppenbarligen dock till ingen nytta...)

Simona sa...

Musarm suger. Det är därför jag tränar så oerhört regelbundet. Ehum.

Z: kollar din blogg om du kollar min - ok?

Just det, jobba. Shit är det verkligen måndag igen?

Viveka på Humlebacken sa...

Färst är ett underskattat ord. Jag använder det ibland, och alltid är det någon som kommenterar, och undrar om jag verkligen är lärare, som inte vet att man inte kan säga färst. Jag gillar FÄRST!!!

Pernilla sa...

Jag älskar färst. Det är så nödvändigt! Och jobbigt att inte så många fattar att det finns, och är bra.

Z, då kollar vi hos dig.

Ja. Jävla skitmåndag igen. Fast imorgon är en rolig måndag - MPG kommer ju hit och får fika och prata om sin bok. Det blir skoj.

Pernilla sa...

OCh Z- sist jag var hos dig hade du en äcklig orm, sedan har jag inte vågat. Men nu vvar det bättre. Gillar jeansen.

Och uppmärksamma läser att klockan är över 22 så jag är busig. Nu är det dags att sova!

Pernilla sa...

OCh Z- sist jag var hos dig hade du en äcklig orm, sedan har jag inte vågat. Men nu vvar det bättre. Gillar jeansen.

Och uppmärksamma läser att klockan är över 22 så jag är busig. Nu är det dags att sova!

Simona sa...

Hallå? Är du vaken? Det är jag.

Carolina sa...

Haha, vi som kollar bloggar på helgerna har med andra ord inget liv... (iofs jäkligt sent på kvällarna men ändå...) Å andra sidan är jag selektiv och följer bara fem-sex stycken, så jag överlever nördstämpeln... : )

Paperback Lover sa...

Undrar om jag är en av dom som Simona är sur på? Om inte betyder det att hon inte läser min blogg....

Z sa...

Lovar att inte ha med ormen ngt mer! Så nu kan du titta varje dag! ;-D