onsdag 11 augusti 2010

Man blir vad man äter

Frukost: Macka med bregott och skinka. Och apelsinjuice. En tallrik med havrefras och mjölk.

Lunch: GI köttgryta med ris. Till det massor av tomater. (Den enda grönsak jag orkade fixa).

Mellis: Macka med bregott och skinka. Och apelsinjuice. För att det var så gott imorse. Jag äter nästan aldrig macka till frukost.

Middag: Hemgjorda hamburgare. Med sallad. Och bröd. Och dressing. Och ketchup och senap.

Småätit: Fyra (!!!) bullar. (Tack Sara hrm). En glassbåt. En liten bit choklad. Det var en jäkligt liten bit.

Motion: Räknas det att bli andfådd i trappan för att näsan är igenproppad med snor?

Maj gad. De här sjukdagarna lär ta tid att jobba bort. Crossis, jag saknar dig. Snart hoppas jag att jag får ge dig en match igen.

4 kommentarer:

Z sa...

Det kanske var jättemycket motion att laga all den där maten??? Och hade du haft kräksjukan behöver du väl inte oroa dig??? :-D

La vie et moi sa...

Om man blir vad man äter blir jag vin och chips!

Krya på dig och läs typ bara bloggar du blir glad av! ;-)

Kram!

Pernilla sa...

Z, ingen kräksjuka hos mig. Det var barnen det. :)

La vie, det har du rätt i. Bara sånt man blir glad av - absolut!

Anonym sa...

Bullarna såg små ut. Och du har högre förbränning än normalt när du har feber. Sen gjorde jag en liten överslagsräkning baserad på att det var mjukt bröd av limptyp och att du hade mindre än 2 tsk bregott på, att du åt en normal portion köttgryta med ca 2 dl kokt ris till och att du åt en hamburgare. OM det var så ligger det där dagsintaget inte särskilt högt faktiskt. Om det INTE var så utan att du hade massor med smör, drack en halv lite jucie/gång och åt tre hamburgare med massor av (fet) dressing på då blev det kanske lite väl mycket. Men, det är fysiologiskt omöjligt att lägga på sig mer än 200 gram fett/dag (vilket binder ytterligare 200g vatten , viktökning MAX 400 gram alltså och då ska du i princip ha haft en extremt optimal näringstillförsel via dropp). Over and out.