fredag 6 augusti 2010

Bort med barnen!

Perfekt. Nu ska barnfamiljer förbjudas från flygen. Det är ju en naturlig utveckling eftersom vi redan är bannlysta från vissa hotell.

Vad skönt! Då slipper vi de himlande ögonen, de höga suckarna och sura kommentarerna från medresenärer när våra barn pratar och råkar stöta till i flygstolarna lite. För alla vuxna som åker plan är ju så himla najs. De tar aldrig för mycket plats, de blir aldrig för fulla, de pratar aldrig för högt. Framförallt, de visar alltid hänsyn. Verkligen.

Nu undrar jag bara, när kommer hotellen för barnfamiljerna? De hotell där man slipper grabbgäng som kommer tillbaka till sina rum från en blöt utekväll i Göteborg klockan 02.30 (jag var förvånad att de inte orkade längre) och ränner runt i korridoren och slänger i dörrarna? De hotell som har barnspärr på fönster som ligger högre än i markplan? De hotell som nobbar äckliga äldre par som tränger sig i frukostmatsalen? När? Jag bokar direkt! (Två incidenter från mina senaste två hotellvistelser under maj och juli).

Detta eviga klagande på barnfamiljer. Så tröttsamt. Och believe me, jag älskar inte barnfamiljer för många är så totalt hänsynslösa och låter sina ungar göra vad som helst men seriöst.... Hur bra uppträder alla andra?!!!

Och förresten. När kommer det RÖKFRIA resmålet? Där jag slipper andas in rök vid avgång, ankomst och inne på mitt rum och så fort jag sticker min lilla näsa utanför en dörr? När?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Själv skulle jag vilja förbjuda affärsmännen frân businessclass. Det hade varit ngt.Hälsar Stalkern frân middag med svärfar (suck).

Pernilla sa...

Eller hur. Bort med businessmännen!
Svärfar låter spännande. :)