tisdag 9 november 2010

In your face Pernilla. In your face.

Hittade just en död lusjävel när jag tömde dagens femtielfte tvättmaskin. Först packning för mig 8 dagar. Sedan packning för tre personer i fyra dagar. Och så alla sängkläder, bäddmadrasser och handdukar. Och gosedjur. Jag är trött på att tvätta. Och så hittar jag en lus, just som jag tänkt att det nog inte var något ändå. Men där låg den. Död, bland min rena tvätt. Ville spy och tvätta om allt. Men jag sansade mig och varken dog, eller tvättade om. Bara fortsatte. Frågan är nu. Vad gör man? Ska man kolla lusen på något sätt? Så man vet vad det är? Ska man kolla ungen ändå?

7 kommentarer:

Tobias sa...

Spara djuret och ring anticimex direkt. De kommer att behöva se ett exemplar, sedan gör de vad som krävs.

Pernilla sa...

Har sparat äcklet. Anticimex låter dyrt. Jävla skitlägenhet i Barcelona.

Ninas skrivarlya sa...

Går inte anticimex på hemförsäkringen? Nu vet jag ju inte hur det är med löss, men getingbon tar de ju "gratis" på hemförsäkringen. Kolla!

Pernilla sa...

Man kan ju alltid hoppas. Vi har typ värstingörsäkringen men jävlar vad försäkringar inte brukar fungera när man väl behöver det.

Carolina sa...

stackar stackars!!! är det inte för kallt för spanska löss här i norden??? det BORDE vara det i alla fall...

Pernilla sa...

Tydligen dör de inte av kyla har jag läst. Och inte täcker försäkringen anticimex heller.

Ninas skrivarlya sa...

Nej vilken sabla osis!! Åh fy, jag lider verkligen med er!