tisdag 23 november 2010

Spökbilden

Har svårt att släppa. Och det är inte bara jag. Det kommenteras här i bloggen, på facebook och "på riktigt." (Finns på riktigt? Var ligger det?)


Det är läskigt, det är fascinerande, det är konstigt men mest av allt är det roligt. Det är roligt för att alla vill förklara det.

I kommentarerna till min bild har det dykt upp det ena förslaget efter det andra. Det pratas om dubbelexponering, det pratas om att folk har stått upp och gått förbi. Det roligaste förslaget hittills är "Det är en app va?" Ha ha ha!

En läsare har till och med föreslagit att det är Denise som är spöket. Jämfört kläder och dragit slutsatser. Bara det att hon sitter precis bredvid spöket. Detta såg läsaren sedan.

Jag försöker också förklara. Jag undrar och funderar. Kanske att när personer rör sig så ligger våra egna energier kvar en stund? Cirka 5 minuter innan jag fångade spöket (eller vad det nu var) på bild var det mycket rörelse i rummet, Denise och Martina signerade böcker. För mig ser det ut som att spöket bär på en bok. Kanske är det någon som har långsamma energier som hängde kvar ett tag? Någon av oss?

Men de flesta är inne på att någon gick förbi och därför blev suddig.

Just det. Någon gick förbi. Någon som inte var med oss på readtreatet - vi satt nämligen still. Jag har en bild som jag tog precis innan "spökbilden". Typ en sekund innan. Måste lägga upp, där finns nämligen ingen som går.

Kanske, kanske, kanske finns möjligheten att allt i världen inte går att förklara? Kanske, kanske, kanske är det faktiskt Marguerite som var med i matchen. Jag vet fan inte.

8 kommentarer:

Ninas skrivarlya sa...

Klart spöken finns. Jag kände av krafter inne på toan där bredvid, och särskilt i barnkammaren bredvid toan. Där kunde jag inte ens gå in! Någonting höll emot. Pratade med en av de andra tjejerna på fikat första dagen och hon sade exakt samma sak, hon kunde inte heller gå in i barnkammaren och hon fick kvävningskänslor på toan.

Anonym sa...

Jag tror fortfarande att det är skapat med en app

http://www.youtube.com/watch?gl=SE&v=sGE2JZEg7LE

Pernilla sa...

Anonym, det hade jag också kunnat tro om jag inte hade tagit bilden själv. Och jag är inte så appig av mig, jag har mest FB. Kanske har de någon sådan gömd app som de slänger in på måfå i ens bilder när man är i spökslott? ;)

Jag lovar att det inte är en app. Bilden är helt omanipulerad.

Pernilla sa...

Nina, urk.
Jag är ju spökrädd men har alltid försökt tänka att de inte finns. Men nu vete fan...

calle555 sa...

Ja, att spekulera om mer eller mindre sannolika förklaringar är roligt, så jag startade en tråd:

Vad tror ni om den här spökbilden?

Mvh

calle555

Pernilla sa...

Calle, det är roligt att kunna engagera. :)

calle555 sa...

Bra sätt att se det på Pernilla, tycker jag.

Förresten, har du sett videon där man ska räkna antalet passningar inom det vitklädda laget?

Om inte så ta ett djupt andetag, fokusera och klicka sen på:

http://www.youtube.com/watch?v=Ahg6qcgoay4

Pernilla sa...

Inte kollat. Får lov att ta mod till mig ikväll, nu jobb.