måndag 7 februari 2011

Blev lite trött

Har haft en superdag med mina fina tjejer. Vi har pysslat hemma, varit på bio, varit och fikat och gjort några små ärenden. (Spänt glasögon och reklamerat skor). Haft det kanon. Det har kivats lite, det har gråtits lite men mest har det skrattats och kramats. Speciellt kramigt var det på bion när vi såg Trassel. Den var lite lagom läskig och vi satt i ett "loveseat" alla tre och gosade.

Så blev det lugnt här hemma. De somnade. Jag plockade fram mitt manus. Fixade klart disken. Tittade lite på mitt manus. Kom på en sak. Behövde bara kolla jobbmailen. Glömde att det var måndag. Pust. Tänkte svara på några, sätta fart med det som annars blir ännu mer imorgon. Då loggades jag ut och kan inte logga in igen. Kanske någon mening med det?

Maken på väg hem i snöstorm. Han har jobbat i annan stad idag. Gillar inte sådana utflykter.

Gillar inte heller att jag för två timmar sedan fyllde tvättmaskinen med dagens rosa. Dagens rosa är lika stor som andra hushålls veckans vita...

Om ni behöver mig står jag och hänger upp små rosa kläder i ett par timmar från och med nu.

3 kommentarer:

Anneli Stålberg sa...

Njut av det rosa, det tar slut alldeles för fort :)

Pernilla sa...

Hmmm. Okej. Jag ska. :)

Åsa Hellberg sa...

Jag vill också gå på barnfilm!