måndag 21 februari 2011

Jag är så originell

Bilden är från en tidning jag bläddrade i när jag väntade på mina prinsessor när de dansade i lördags. Det är en lista från amerikanska siten 43things.com som är en "målsättningscommunity". Folk skriver in vad de har för mål.

På plats 1: Gå ner i vikt.
På plats 3: Skriva en bok.
Hmmmm.... De där två sakerna är typ mina nummer ett och två. Vet inte vilken jag prioriterar mest men de upptar en stor del av mina tankar båda två. Jag är verkligen originell.

Men HA! Nummer 12 har jag redan gjort. Eller... Vad betyder att "lära sig"? Jag skulle gott kunna lära mig lite mer...
Plats 12: Lära mig spanska.

Andra saker på listan som finns på min lista:
22: Att leva istället för att existera.
27: Vara mer självsäker.
28: Äta hälsosammare.
29: Skriva en roman (kan ta den med eftersom det är en roman jag vill skriva).
33: Starta eget.
35: Läsa mer.
42: Vakna när klockan ringer.
46: Besluta vad van jag ska göra med mitt liv.

Gillade "nummer 10: Resa utan mål" väldigt mycket. Det borde jag testa någon gång.

Nu ska jag dock målmedvetet ta mig ner till min varma dusch och sedan kura ihop mig i världens skönaste säng. Min.

2 kommentarer:

Paperback Lover sa...

42. Vakna när klockan ringer.

Det är väl ingen grej. Det svåra är ju att faktiskt gå UPP när klockan ringer.

Ska kolla in listan. Jag gillar listor.

Pernilla sa...

Jag håller med. Det är totalt felformulerat!