torsdag 10 februari 2011

Saker jag har irriterat mig på idag

  • Taxin som släpper av elever i skolan verkar inte ha en backfunktion i sin växellåda. Varje morgon möts vi där två bilar inte får plats. Han har kortare väg att backa än jag. Varje morgon. Varje morgon. I've got news for you taximan. Imorgon är det jag som inte backar. Då får vi stå stilla. Jag mot dig i evigheten.

  • Snön som har vräkt ner.

  • Kvinnan som stod vid ett övergångsställe typ. Jag tittade verkligen för att se om hon var på väg över men hon stod en bit ifrån och stod. Med sin hund. Jag tänkte att hunden höll på med vad nu hundar håller på. När jag körde förbi så viftade hon argt. Jag tror hon svor.

  • Snön som har vräkt ner.

  • Att jag kopierade upp 150 exemplar av en grej som jag ansvarar för på jobbet och så visade det sig att det var fel på en av sidorna. Nu var det inte mitt fel, just denna sida är på ett språk som inte jag behärskar och jag hade bett lärarna i det ämnet att kolla den sidan. Av fem stycken hade två sagt att den var helt okej, tre hade inte sagt något. Det kommer nu att stå fel där.

  • Snön som har vräkt ner.


    Dagens lärdom: ingenting är mitt fel. Allt är bara irriterande! Speciellt snön. Den är jävligt irriterande!

2 kommentarer:

annannadesign sa...

Skönt att se någon som faktiskt är mer irriterad än jag över vintern! Tack!

Susanne B sa...

Jag lovar att smitta dig med min snökaosetusiasm i afton :-)