fredag 4 februari 2011

Förklara

Hur det kommer sig att jag lämnade jobbet 14:30 och kom hem 17:30???!!!

Okej. Jag vet själv.

Hämtning på dagis och fritids klar 15:30. Tog bara en halvtimme. Personligt rekord nästan.
Mot centrum, via svärföräldrarnas hus för kisspaus. För mig. De bor på vägen.

15:50: Parkerade i centrum. Köpte råååsa tights, råååsa balettskor, ett par flaskor sydafrikanskt och "pappas favoritöl - mamma vad ska det stå under nu igen? Ska det stå Export?" Stötte på tre olika vänner och pratade lite. Allt detta tog bara lite längre tid än dagishämtningen.

16:30: Lämnade centrum.

Sedan vet jag inte riktigt vad klockan var men vi åkte till vår ICA som ligger nära oss. Där var det trafikkaos. Suckade tålmodigt över alla uppfinningsrika sätt man kan köra in och ut ur p-rutor på. Vi handlade. Inte bara vi. Träffade en annan vän som jag knappt hann prata med för mina barn sprang som yra höns och min tålamodsindikator blinkade "low". Hoppas han inte tog illa upp. Jazzis - tog han illa upp?!

17:20: Kom hem. Var lycklig över att jag kom uppför backen då jag hade ungefär 1 798 000 saker att bära på. Bar saker. Kom in. Packade upp saker. Till exempel grusiga blöta byxor och vantar.

18:00: Funderar på om det är taskigt att öppna dyra barcelonacavan innan maken kommer hem? Because I'm worth it....? Om inte annat så bara för att jag har lyckats jobba en hel vecka för första gången sedan december....

0 kommentarer: