onsdag 23 februari 2011

Skogalen

Är jag inte. För mig är skor ett nödvändigt ont att köpa. Jag vet inte vad som är fel med mig och skor, jag verkar vara en riktig minoritet - speciellt i kvinnosläktet.

En som inte har det här problemet är min svärmor. Hon är skogalen. Jag har samma storlek som svärmor. Vilket är jättebra för en som hatar att köpa skor, som kan låna av en som älskar skor. Ett problem bara... Svärmor gillar inte att använda sina skor om någon annan har använt dem. Ett oskyldigt lån brukar sluta med "du kan få de där!". Det har med åren blivit ett internt skämt. Jag brukar fråga om hon har några nya snygga skor jag kan få låna.

Nu behöver hon ett par vanliga gympaskor, har sjukgymnasten på sjukhuset hälsat. Min man åkte hem till svärföräldrarna (ja, sina föräldrar då) och letade. Svärmor har hur många skor som helst, men icke ett par vanliga hederliga gympaskor. Det är MBT och allt vad de heter. Det behöver köpas ett par enkla, vanliga gympaskor.

Och det är nu jag kommer in i bilden. Nu har det slagit tillbaka. I eftermiddag ska jag ut på skojakt. Åt svärmor. Jag som hatar att köpa skor ska köpa åt henne, som skulle älska just den shoppingturen.

Hoppas hon förlåter mig för att jag stoppar ner mina äckliga fötter i hennes skor. Jag har tagit med mig rena strumpor som jag ska prova med. Hoppas att hon står ut med det.

M. När du kommer hem hänger jag med dig och köper nya!

3 kommentarer:

Åsa Hellberg sa...

Då hoppas jag att du hittade ett par jättefina.

Pernilla sa...

Jag tror det. :)

Tinnar och torn sa...

Gud vad skönt att höra att hon har behov av skor! kram