lördag 26 mars 2011

Recepten

På begäran kommer här recepten på det jag hade bakat till igår. Det var tydligen gott. :)

"Hälsobröd"

Detta bröd innehåller många ingredienser, i gengäld är det otroligt lättbakat när man väl fått i allting. Det är dessutom mumsigt gott! Jag gör ofta dubbel sats, när man ändå håller på...

Ingredienser:
5 dl dinkelmjöl (spelar ingen roll vilken sort)
1 dl linfrön
1 dl russin
(1 dl hackade hasselnötter)
2 tsk bikarbonat
2 dl fiberhavregryn
4 dl naturell yoghurt
1 rivet äpple
3 msk flytande honung

Blanda ihop alla ingredienser, lägg i smörad bakform. Grädda i 175 grader i cirka 1 timme och 20 minuter.

Linfrökexen hittar du här. Jag älskar de här kexen. Hade glömt bort hur enkla de dessutom är att göra.

2 kommentarer:

Åsa Hellberg sa...

Vi pratade faktiskt igår om ifall du hade bakat eller köpt det goda, goda brödet.
Tack för receptet, jag älskar det som inte måset jäsa.

Pernilla sa...

Jag med! Surprised? ;)
Åsa, jag hann inte med dig. Jag hann inte klart med dig. Det får vi åtgärda!