onsdag 26 december 2007

Tomtetrauma

Hoppas ni alla har haft en god jul. Det har vi, full fart med huset fullt och mycket mat. Som sig bör... Har just klivit av min crosstrainer efter ett välbehövligt pass...

På julafton väntades det spänt på tomten men vilket trauma det blev! Man kan säga att han kom, han sågs och han fick vända om... Fyraåringen fick PANIK. Total panik. När hon fick syn på honom i fönstret vände hon sig om, skrek och hoppade upp i min famn. Där stannade hon resten av kvällen. Lilla hjärtat pickade som aldrig förr, hon vågade inte titta och hon skrek "rädd" "rädd" "rädd". Lilla stackars barn. Nu går hon runt och är rädd i varje rum, tänk om tomten kommer...


Till nästa år har vi lovat att maila tomten och tala om att han ej behöver leverera klapparna personligen...

2 kommentarer:

Olivia sa...

oj oj oj stackars din dotter! Åh vad jag förstår henne! Minns fortfarande hur RÄDD jag blev när det ringde på dörren för många många år sen på julafton och där stod tomten! Jag blev helt chockad och minns det som det var igår!
Nästa år får vi se till att hon får träffa vår 1-årig tomte! Han borde fortfarande inte skrämma henne, hihi! :)
Kraaam

Pernilla sa...

He he, det har satt sina spår hör jag. :) Ja, jag tror vi satsar på en mer oskyldig liten tomte nästa år. Årets tomte dras med stora skuldkänslor trots att det inte var hans fel...