måndag 10 december 2007

Doppyssel






Var på dop i helgen. Lilla söta Linn döptes av samma präst som döpte lilla E. Kyrkan var lika vacker som vanligt. Dopet gick kanon och efteråt bjöds vi på massor av gott. Jag var ensam med lilla E eftersom stora E var bjuden på badkalas samtidigt. Lilla E undersökte varenda kvadratcentimeter av värdparets hus så det var en rätt trött mamma som till slut packade in oss i bilen och for hem.

Linn fick bl.a. en liten doptavla som var ett experiment. Jag hade aldrig tidigare gjort en PP (paper pieceing) men fick för mig att göra en nu. Vilket meck! Det tog nog totalt 5 timmar, om inte mer... Maken fick rycka in ett par gånger för att tänka åt mig, själv fick jag psykbryt. Tur att jag har valt rätt man... Fast han var lite frågande inför det faktum att det helt plötsligt var han som satt och pysslade och inte jag... He he, man har väl arbetsledaregenskaper.

Jag tog figuren ur boken "Gogo" och när jag var klar med "gubben" sa stora E: "Jag känner igen den, det är Gogo". Så den blev väl ganska lik...


Ram från Ikea, allt annat material från Papprika.

0 kommentarer: