Jag håller ju på och byter till Telia. Hade Tele 2. Detta byte sker för att jag vill ha en iPhone. Jag har velat ha en iPhone väldigt länge men Tele 2 erbjuder ju inte den telefonen. Hur som helst, den 2 december beställde jag från Telia och sa samtidigt upp Tele 2. Jag var ivrig och jag trodde i min enfald att telefonen skulle vara i mina händer minst inom en vecka. Bara jag var snabb med att skicka in allt. För på hemsidan stod det "Om du beställer denna vara innan den 17 december har du den innan jul."
Förra veckan fick jag ett brev om min beställning. "Har du beställt en iPhone är leveranstiden cirka 3 veckor."
"Från närdå !?!!" tänkte ju jag. Försökte ringa till Telia. Telias konstiga telefontjänst vägrade förstå vad jag sa. Jag kan förstå det, jag har varken talproblem, konstig dialekt eller svårt att fatta. Däremot hade Telias telefonsvarartjänst det. Till slut var jag så frustrerad att jag skrek ut mina svar. Fick ont i halsen på kuppen. När jag väl kom fram fick jag inget besked alls. "Ring om ett par dagar när avtalet kanske har registrerats."
Ungefär där började jag verkligen ångra mitt val av operatör.
Igår tyckte jag att "ett par dagar" hade gått. Så jag ringde igen. Först förstod taltjänsten mig inte igen. När jag hade sagt "leverans" tre gånger hördes ett pip. "Från och med nu får du knappa dig fram." Sedan följde hur mycket strul som helst. Valde att bli uppringd och 40 minuter senare ringde de upp men jag hann inte svara. (Byggde dockskåp och hörde inte telefonen). De ringde inte om så efter tio minuter ringde jag upp igen. Stod denna gång i kö. Fick prata med en dam som inte visste ett dugg. Hon menade att min telefon kanske skulle komma innan jul, men annars kommer den ju efter. Jaha men det var ju bra besked. Jag frågade henne om vilken ångerrätt jag har, då bröts samtalet. Eller så la hon på. Eftersom hon hade båda mina nummer misstänker jag att hon la på, hon borde ju kunnat ringa upp igen.
Jag muttrade surt till maken att imorgon är det jag som åker till en Teliabutik och avslutar all min business med det företaget och jag skiter i iPhone. Jag kommer ändå inte gilla den. Sur, surare, surast. Precis sådär barnsligt sur som jag ofta blir...
Så gick det en stund och så ringde det. Då var det Erik på Telia. Som sa att jag hade önskat att bli uppringd. Eh... Jag låg alltså kvar ifrån den gången jag inte hann svara. Erik var en bra kille. På lugn och trygg norrländsk dialekt berättade han att min telefon var utskickad igår och han hade ett kollinummer från Posten. Ville jag ha det?
Igår 16:37 (alltså långt innan jag pratade med tanten på Felia) var min telefon sorterad i Göteborg.
Imorse 4:17 var min telefon sorterad i Stockholm.
Jag ser fram emot att min telefon nu ska hitta till min förort idag eller senast imorgon.
Erik räddade Telia. Den här gången. Men jag är skeptisk.
Ingen början inget slut
8 timmar sedan
4 kommentarer:
Jag är också sugen på en iphone men det får vänta ett tag (typ några år), men jag köpte en samsung med touch screen och det funkar alldeles utmärkt som iphone substitut. För mej i alla fall. Och för ett halvår framöver ;)
Hej!
Jag heter Peter Wälimaa och jobbar på Telias Kundservice.
Till att börja med vill jag bara be om ursäkt för de oklara besked du fått av oss när du varit i kontakt med vår kundtjänst.
Nu verkar telefonen vara på gång till dig, men skulle du ha några synpunkter eller problem så får du gärna kontakta mig på länken nedan.
http://proof.telia.se/enkatpoll.asp?ProofID=15515.
Med vänliga hälsningar
Peter Wälimaa
Telia Kundservce
Heja Peter!
Tack Peter! Det ska jag göra!
Simona, :)
Malin, den fungerar säkert precis lika bra. :)
Skicka en kommentar