fredag 9 september 2011

Fredag:

Det här med deltid. I love it!

Vaknade innan klockorna ringde. Kunde väcka barnen i lugn och ro. Äta frukost med dem i lugn och ro. Lämna dem utan stress och skäll. Till och med när fyraåringen vägrade galonisar och stövlar gick det lugnt och fint och de åkte till sist på.

Kom hem och insåg att de där människorna som bor här som ska ta hand om kaninen som bor här, inte hade skött sitt jobb. Han var utan hö. Inte konstigt att han måste ut och äta på nätterna. Jag fick ta på mig rollen som hjältinna och fylla på. Fast jag är allergisk mot både kanin och hö. Och så försökte han smita. Det var dagens spänningsmoment. Som tur är kunde jag avleda honom med höet, tror inte att jag hade kunnat springa ikapp honom.

Nu lugn stund med en kopp té.

Snart jobblunch med min förläggare. Ehum. Kan liksom inte låta bli att skriva det där.

Några inköp, bl.a. väntar jag på leverans av min nya dator. Mindator så att jag kan skriva på andra ställen än hemma utan att kvadda nacke och rygg.

Och ikväll. Fest.

Om jag bara inte var så förbannat snorig vore allt himla suveränt härligt!

Ha en skön fredag, det ska jag!

2 kommentarer:

Anna-Karin sa...

Deltid när man har små barn måste vara toppen.

Jag önskar dig en härlig fredag och lycka till på lunchen!

Kram!

Andra intryck sa...

Vad härligt det låter! Ha så roligt ikväll!