fredag 16 september 2011

Bokmässebonanza

Enligt O har sammankallat ett gäng bloggare till Bokmässebonanza och nu är det min tur!




I år blir det tredje året jag åker till bokmässan. Och första som "en i branschen". Jamen typ i branschen då. Om vi ska vara så noga. Debutant och inte bara wannabe. Det känns fint. 

Första året - 2008: Denise Rudberg bjöd med mig på mitt livs första bokbranschmingel - Bonnier stod som värd. I hissen på väg upp presenterade Denise mig för delar av Sveriges författarelit med "Det här är Pernilla och hon skriver böcker." Ja tjena. Jag hade väl kommit ungefär 100 sidor i mitt manus och där stod bästsäljande författare och log artigt. Jag blev mest generad och var glad att jag hade min lillasyster med mig att luta mig mot. Ibland kan faktiskt storasystrar behöva det. Och ibland kan man behöva en Denise R som öppnar dörrar.

Året därpå, 2009, åkte jag inte. Jag hade nytt jobb och ville inte be om ledigt. Inte ens när Denise (igen, denna generösa kvinna) erbjöd mig plats i hennes dubbelrum så packade jag väskan och drog dit. Och som jag ångrade mig. Det var året som Simona gjorde sitt intåg i bokmässans historia och som hon partajade. Som de alla skickade foton till mig som jag bloggade om. Fast jag helst av allt ville vara där, och vara med. Svor på att åka nästa år.

Så 2010 talade jag om för min arbetsgivare (också detta år en ny arbetsgivare) att det var ledigt under bokmässan som gällde. Och så åkte jag. Och delade rum med Simona. Och minglade med Simona. Och gick på svitfest med Simona. Och insåg att väldigt många kände till min blogg. Att det faktiskt finns folk som läser den här bloggen och kommer ihåg det. Jag kände mig som en äkta bloggare. Det var helt okej.

Och nu är det snart dags för Bok- & Bibliotek 2011. Jag tror att det kommer innehålla en hel del mingel, några seminarier, mycket bubblor och så ska jag terrorisera både Simona och Susanne Boll med mina flipfloppar när jag går upp på natten. He he.


Detta är ett inlägg i en bloggstafett tillägnad Bok- och biblioteksmässan i Göteborg där följande bloggar deltar:

enligt O, Pocketlover, Böcker x 3, Bokmalen, Fiktiviteter, Skrivarmamma, och dagarna går…, Boktok 73, Bokbabbel, Marias Bokliv, Lyrans Noblesser, Bokbaren, the Book Pond, Unga Vuxna, Paperback Lover, Olika sidor, Vägen till utgivning ,  *malins bokblogg*,  Dantes Bibliotek,  En full bokhylla är en rikedom, I min bokhylla, Hannas Hörna, Word up, Anjo, Om böcker som jag hunnit läsa, You’re no different to me

Tyvärr får jag inte länkarna att fungera så här är länken till Enligt O som har koll på allt. Där kan du klicka dig vidare till de andra bloggarna.

0 kommentarer: