torsdag 28 maj 2009

Packad och glad

Nej, ingen Mulderbosch idag, har bara packat klart nästan alla saker.

Måste nog köpa några flaskor till helgen i soliga Halmstad dock! Jag har namnsdag på söndag och ser fram emot att dessutom för första gången bli firad på mors dag. Stora E har nämligen hört talas om denna dag och har meddelat att hon tänker rita något fint till mig. Hennes far brukar lägga fokus på att han har en mor, inte att hans barn har en. Det är väl fint att han tänker på sin men HALLÅ!!???
Men nu blir det ordning, Stora E har vuxit upp till en duktig och omtänksam person. (Stackarn).

Idag när vi åt middag hände föjande:

Stora E: -Pappa, kan inte vi köpa en present till mamma på mors dag?
Jag älskar denna stund. Maken stoppar in en extra stor tugga i munnen för att vinna tid.
Stora E hinner fråga en gång till. Maken har fortfarande ingen talförmåga.
Jag säger till Stora E: -Ni kanske ska prata om det när inte jag är med.
Maken: -Precis, jag hade ju tänkt att prata med dig om det där, när mamma inte är här.

Hmmm. Stor risk att han hade ägnat detta en endaste liten tanke. Stor risk.

Obs! För läsare som lätt upprörs över hur dåligt jag framställer min make vill jag tillägga att jag älskar min make och att han har många goda sidor. Mors dag är bara inte hans grej.

3 kommentarer:

annannadesign sa...

Hmm, min make pratar om det i veckor, men när det väl är dags... "Men du önskade ju dig ingenting..." Tur att mina barn är skolade!:)

Ha en skön helg på bästkusten!!

Isa sa...

Hahaha! "stoppade in en extra stor tugga för att vinna tid" Dagens första stora skratt! Känner igen det där, men jag har skolat min man till att man firar mors dag, punkt! Det gjorde alltid vi hemma men inte han. Nu är våra barn också noga informerade om att mamma vill ha "en teckning" (underförstått teckningar från barnen, blommor eller annat trevligt från mannen) på söndag.

Återstår att se om det funkar, inte alltid det gör det nämligen..

/nina sa...

....och dessutom är du ju inte hans mamma....... :-)