torsdag 2 juli 2009

High-low

I filmen The Story of Us berättar familjen varje dag vad som har varit dagens high och dagens low. Jag tycker att det är en fin sak att göra med varandra så nu gör jag det med dig.

Dagens high: Att jag sitter utan förband och skriver med ett fritt pekfinger. Det har läkt fint. Men jag vågar inte låta detta komma i närheten av barnen, imorgon åker bandaget på igen!

Dagens low: Jag tog is ur frysen till mitt Mulderbosch (det var varmt) och maken tog is till barnens saft. Bara det att det inte var is, det var ett s.k. Coldpack som pappa fick på sjukhuset för sin onda axel. Coldpack som såg ut som ispåse. Coldpack innehåller ammonium nitrat. När jag fick klart för mig att barnen druckit detta blev jag lite lätt hysterisk. Det blev 112 och giftinformationen. (De hänvisade till 112 på hemsidan så jag var inte helt tossig). Hon som svarade trodde inte att det var farligt, det var utspätt. Det var ju lugnande. Att hon trodde det. Maken och jag ränner in till tjejerna hela tiden och undersöker om de sover gott men inte för gott.


Så. Vad är din high-low idag?

0 kommentarer: