onsdag 1 juli 2009

Det går sådär

Jag betalar räkningar. Jag har en laptop utan siffergrej, alltså måste jag använda siffrorna på rad. Det är inte lätt när man är frisk, nu är det nästan omöjligt.

För att illistrera hur kag skriver kist nui så låter jag bli att korrigera mina felslag. Kag har skadat mitt högra pekfinger och det är inpackat i tjockt pålster. I vankuiga fall skriver kag nästan fekfritt, ochj snmabbt.


Se där. Nu ser ni hur det blir när jag skriver med min otympliga hand. Jag arbetar mig igenom räkningshögen, fyller i noga. Har två barn omkring mig som dock pysslar och uppför sig väldigt bra. Just nu. Fel på ett OCR-nummer. Får ringa Transportstyrelsen. Jag tar mig igenom allting och tappar inte tålamodet. Trots väldigt många fel och väldigt många räkningar.

Så kommer jag till slutet. Ska bara signera och skicka. Och vad händer. Jo, jag kastas ut. Mitt internet lägger av. Som den IT-guru jag är så löser jag det lilla problemet. Bara för att upptäcka att SEB ligger nere. I alla fall släpps inte jag in.

Se där. Och gissa vilka som vid det här laget har tappat tålamodet och inte alls vill pyssla längre...

0 kommentarer: