tisdag 14 juli 2009

Avlastning

Idag inleddes den tredje veckan som jag är ensam med barnen medan maken jobbar.
Idag kom svärföräldrarna äntligen hem från sin semester i Danmark.

Imorgon ska barnen sova över hos svärföräldrarna för maken och jag ska shoppa viktiga saker på Ikea. När man ska shoppa viktiga saker på Ikea efter jobbet så har man lite lite tid på sig och då är det en dålig idé att ta med barnen. Så svärisarna gör en insats.

Ikväll ringde jag svärmor:
-Hej!
-Hej.
-Hur tidigt kan de komma imorgon?

Klockan 13:00 imorgon kommer det att stå tre förväntansfulla damer utanför svärmors dörr. Två kommer att springa in, krama farmor och farfar och röja järnet. En kommer att försöka sno åt sig några hejdåkramar och kanske någon puss, sedan kommer hon förväntansfullt att gå därifrån.

Obs! Känsliga läsare bör göras uppmärksamma på att jag älskar mina barn och jag älskar att vara med dem men just nu har jag lite mycket jag behöver göra. Vi flyttar på torsdag. PÅ TORSDAG! Jag har inte ens börjat packa...

Och okej då. Jag pratade lite mer med svärmor, jag var inte sådär burdus. Men det såg lite rappare ut än jada jada jada Danmark, jada jada barnen, jada jada jada hemvägen, jada jada huset och så vidare. Ni hade ju loggat ut och aldrig kommit igen om ni hade behövt läsa vad vi sa ordagrant. Ni fick höjdpunkterna.

1 kommentarer:

Lilla O sa...

Det är skönt att ha snälla svärföräldrar! Vi ska lämpa iväg ungarna nästa vecka och förhoppningsvis måla huset. Det gäller att roa sig när man är barnfri... Lycka till med flytten!