söndag 6 februari 2011

Biljakten går vidare


Idag åkte vi till sjukhuset för att hälsa på svärmor. På väg dit tittade jag på bilar. Maken körde så jag hade tid. Jag såg en Tiguan. Sådan som jag provkörde igår och tyckte var helt okej. Sådan som jag har övervägt väldigt seriöst. Jag har ett helt okej affärsförslag liggandes tre centimeter från mig och en säljare som sa "vi kan diskutera priset". Nästan klart alltså. Så åkte den förbi oss. Fin. Tills den körde om. Baken såg helt mesig ut. Som en Farmor Anka-bil. (Hur skriver man det korrekt, egentligen?) Vill jag se ut som Farmor Anka i baken? Sover Dolly P på mage?



Fast det ser inte lika mjäkigt ut på bild. Men det är något som saknas tycker jag.

Och så åkte vi vidare och plötsligt såg jag en skitsnygg bil. Frågade maken. "Den där var snygg, vad är det?" Precis när han svarade swischade den förbi och jag såg loggan. Jomensåatt. Sa jag att jag liksom inte passar för min budget? Sa jag att jag behöver köpa jävligt många trisslotter för att kunna maintain my standard of living?


Bilden visar en Porsche Cayenne. På hemsidan finns inte ens priser utlagda men tydligen ligger de på runt en miljon i nypris... Men en beggad kan man få för facila 300 000. Fast då är den rejält beggad...
Ja. Jag har riktiga problem också. Oroa er inte för den saken. Ibland är det dock skönt att vara lite ytlig.

0 kommentarer: