söndag 13 februari 2011

Söndagen som försvann

Idag har vi haft sovmorgon. Faktiskt en riktig, vaknade efter 9.
Vi har ätit "lyckosfrukost". Det betyder enligt Lilla E sylt överallt. På mackan. I youghurten. I hela ansiktet.

Vi har provkört bil. Skulle titta på en Grand Vitara men då de inte har aux-ingång gick det bort. På parkeringen fanns en Mazda CX-7 och bara för att den var så snygg var jag tvungen att testa lite. Men njae. Lite över budget, lite för lite för pengarna. Men bra. Och snygg. Sa jag att den var snygg?

Sedan åt vi hemlagad, nyttig mat. På Mc Donald's. Jag drack Ramlösa. Jävligt tråkigt.

Efter det blev det söndagsutflykt till sjukhuset. Tjejerna ville träffa farmor igen. Stora E fällde dagens, kanske veckans, finaste kommentar. Jag sa: "Hoppas att farmor är piggare idag än förra gången." Hon sa: "Det spelar ingen roll om farmor är pigg eller inte, jag vill bara vara hos henne." Det är min dotter. Världens finaste. Okej. Vår dotter.

Sedan blev det full fart hem, via Ica. Hem, hetsåt macka och drack vatten. Vatten. Vatten. Klockan 18 kom min fina vän A och hämtade mig. Vi drog till Friskis.

Sedan rester till middag och Solsidan. Fan vad jag garvade. Det var riktigt bra idag.

Annars funderar jag nu på en Nissan Qashqai. Åsikter om den? Bra och dåliga tack. Maken röstar fortfarande på Tiguan men det känns inte som att jag är en Tiguan. Jag är coolare än så.

3 kommentarer:

MonasUniversum sa...

Pernilla. Det finns bara en bil som gäller; Volvo Jeep. Med den kan du ta dig upp och ned för backen hela dagarna.

När jag blir rik ska jag byta min XC90 till en XC60. Jesus Christ vad jag vill ha en sån!

Anonym sa...

Toyota rav4?

Pernilla sa...

Måååna. Vad får dig att tro att jag har råd med en sådan fin och duktig bil när jag tillbringar mina helger med att kolla på skräpbilar?! Duh!

Såhär skulle jag handla om jag hade råd:
Audi Q7 alternativt Q5/ Lexus RX450 eller en Volco XC60. Vet inte vilken jag skulle ta för jag måste provköra först. Alla skulle testas i min backe.