måndag 14 februari 2011

Hej alla mina hjärtan!

En sådan där dag igen. Har ni köpt blommor? Choklad? Presenter?
Inte?
Bra!

Jag har så svårt för sådana här dagar som man är "tvungen" att fira. Nyår. Valborg. Midsommar. Alla hjärtans dag. Födelsedag. Njae. Födelsedag börjar gå över men jag hade rätt stora problem med det förut. Min alltså, inte andras.

Blir så trött på att man måste göra på ett visst sätt. Det är förväntningar och hej och hå. Suck och pust.

Hur som helst. Vi kan väl uppmärksamma dagen lite i alla fall. Här kan man lära sig mer om varifrån den här fåniga traditionen kommer.

Nu blir det läxa! Vilken är den allra bästa kärlekslåten enligt dig? I kommentarerna nu. Tack.


Vill jag inte ha choklad, presenter och blommor idag då? Hmmm... Det kan jag ju tänka mig. Jag är inte den som är den...

11 kommentarer:

Amanda sa...

Jag tycker nog att Foreigners "I want to know what love is" är en klyschblaffa som faktiskt känns. Som funkar.

Paperback Lover sa...

Bästa kärlekslåten är inte nån tryckare. Det är en härligt glad låt som heter Röda läppar. Winnerbäck har sjungit den, men det är Magnus Lindberg som gjort den. Helt fantastiskt text.

http://www.lyricsvip.com/Magnus-Lindberg/R%C3%B6da-l%C3%A4ppar-Lyrics.html

Simona sa...

Jag hatar kärlek. Och Alla hjärtans dag. Hatarhatarhatar.

Imorrn känns det nog bättre.

Mia, Businessmorsan sa...

Björn Afzelius: Sång till friheten (dvs "Du är det finaste jag vet"). Den hade vi som solosång på vårt bröllop (utomhus).

Numera får maken dock dela det attributet med två små fina till...

Det är väl aldrig fel att uppmärksamma varandra ibland - oavsett om det är äkta maken eller bästa kompisen, oavsett om det är 14 feb eller någon helt annan dag. Maken gillar västerbottenost. Vi köper ändå nästan aldrig det (har ni sett kilopriset??). Så idag gjorde jag det - vilket uppskattades enormt. Det behöver inte vara märkvärdigare än så...
Jag får förstås inga presenter idag. Ni tror väl inte maken kommer ihåg vad det är för dag... Trots att han fått sin favvoost ;-)

Malin Persson Giolito sa...

Caro Nome, Rigoletto. Gärna med Joan Sutherland. http://www.youtube.com/watch?v=Kh0jOiz7pXk

Hanna sa...

Jag sjöng Edith Piafs "Kärlekshymn" för min man på vårt bröllop. Ganska rejält romantiskt faktiskt. Numera är vi skilda så det gjorde ju varken till eller från vad gäller äktenskapet i sig...

Åsa Hellberg sa...

Jag kan bara sorgliga låtar, sådana där de gör ont av, så jag håller truten.

Pernilla sa...

Fina förslag. Speciellt Simonas.

Jag själv har lite svårt att komma på ngn idag. Har varit för busy med allt annat än lööööv.

Living on a prayer (Bon Jovi) är en ganska fin kärlekslåt.

Simona sa...

Hej Hanna!

Hanna sa...

Hej Simona! :)

annie sa...

I love this one:
http://www.youtube.com/watch?v=fYbRugkyC7M

smooches!