onsdag 2 februari 2011

Mina barn

Har varit ensamma inne i huset en stund. Själv har jag kört fast i vår isiga backe med min icke fyrhjulsdrivna skitbil och tillbringat 50 minuter med att skotta, sanda, slita på däck och svära. När jag kom in var det knäpptyst. När jag kom in i köket ropade de "ÖVERRASKNING" och hoppade glada omkring. För de hade gjort en tapastallrik till sin mor.

Hmmm. Livet är rätt bra trots fastkörd bil, inställd träning, kvällsjobb och huvudvärk.
Ja. Bilen står kvar. Jag gjorde något jag gör ganska ofta med tråkiga saker. Jag gav upp.

4 kommentarer:

Åsa Hellberg sa...

Å, vad härliga de är.

Me and my love sa...

Barn är som bäst när dom sover och när dom gör som man vill;)
// Åsa

Anonym sa...

åhhh....pure love!

Maria sa...

Hur gamla måste de bli innan de kan ta sådana där trevliga matintiativ? Antar att min 2-åring har ett tag kvar.