måndag 28 februari 2011

Nu är jag utmanad igen

Denise, som egentligen ska skriva en bok, har återigen hittat en jättelång lista hon vill ha svar på. Jag känner att den här inte riktigt var för mig. Ni kommer snart att förstå varför.

Är du i ett förhållande?
Ja. Jag är gift.

Har du kysst någon idag?
Faktiskt. Och ja. Det var min man.

När går gränsen vid otrohet?
Jag är riktigt hård där. Jag räknar även icke fysiska saker, handlingar eller tankar som du inte skulle kunna berätta för din partner om. Allt som du själv känner inte är okej, är förmodligen inte det heller...

Är du romantisk?
Ja. Det tror jag.

Hur skulle du beskriva den perfekta partnern?
Tålmodig. Praktiskt lagd. Gillar att laga mat. Gillar att gå upp mitt i natten och ta hand om ledsna barn. Förstår att jag behöver tid för mig själv och mitt skrivande ibland.

Hur skulle du beskriva dig själv som partner?
Otålig. Opraktiskt lagd. Hatar att laga mat. Vaknar inte när barn är ledsna på natten. Om jag vaknar låtsas jag att jag inte vaknar. Trots detta är jag väldigt omtänksam, snäll och påhittig. Bara inte på natten.

Vad är viktigt i ett förhållande?
Närhet. Fysisk och mental.

Har du gråtit framför någon du tyckt om någon gång?
Jag gråter framför de flesta. Framför allt dem jag tycker om.

Har du lekt med någons känslor?
Hmmm. Kan inte minnas.

Hur många har du varit ihop med?
Kan inte minnas. Det var så länge sedan.

Länge höll ditt längsta förhållande?
18 år och fem månader och förhoppningsvis en hel del år till.

Hur länge var ditt kortaste?
Men alltså. Jag är 35. Jag har varit ihop med min man i 18, snart 19 år. Fatta hur många förhållanden jag kan ha haft seriöst innan. Precis. Jag få ta ett från mellanstadiet. Det varade i ett par dagar innan jag blev dumpad med orden "jag har gjort slut". Den tolvåriga språkpolisen fokuserade på ordvalet och ställde tyst i huvudet frågan "när då? Var var jag då?".

Vill du vara singel eller ha ett förhållande?
Jag vill vara här, där jag är.

Är du en bra pojk/flickvän?
Ja!

Vem sov du senast bredvid (av det motsatta könet)?
Maken.

Hur gamla var dina föräldrar när de blev tillsammans?
För unga. Runt 20 kanske.

Skulle du kunna tatuera in din kärleks namn?
Om jag var en tat-typ så kanske. Eller jag vet inte. Nej. Det skulle jag inte.

Har du mest blivit dumpad eller dumpat?
Ha ha. Jag minns inte. Jag tror att det kan vara rätt jämnt om jag räknar in alla heta romanser...

Hatar du ditt ex?
Det vore tragiskt.

Har du velat bli tillsammans med ditt ex igen?
Det vore också tragiskt. Hej, högstadiet ringde och frågade chans en gång till.

Har du kvar någonting från dina gamla förhållande?
Nej. Eller jo. Foton och sånt. Något gammalt brev ligger nog och skräpar någonstans.

När du vill ha någon, vad gör du?
Inte en aning. Jag är väl som de flesta kvinnor. Manipulativ och finurlig.

Bästa raggningsrepliken?
Men shit. Jag har aldrig raggat. Jag tror jag nöjer mig med att blända med mitt sneda leende och mina blå. Om inte det fungerar kanske jag får dra lite i urringningen...

Hur skulle den perfekta dejten se ut?
Bubbel. Privatjet till Barcelona. Mer bubbel. Övernattning på lyxhotell. Shopping. Spa. Eh. Nu blev det nog drömhelg och jag kanske kom ifrån ämnet.

Vem är den viktigaste personen av motsatt kön i ditt liv?
Maken.

Om mannen i ditt liv skulle du vara otrogen, vad skulle du göra då?
Han skulle åka ut. Sedan kanske jag skulle sansa mig och kunna prata lite men ut skulle han åka och det skulle fan inte vara lätt att nå fram till mig efter det. Jag skulle vara sjukt arg och besviken.

Vill du gifta dig? Varför/Varför inte?
Är redan gift.

Vill du ha barn?
Har redan barn. Vill inte kräkas mer. Är inte bra på att amma och vara vaken hela nätterna. Det här är bra.

Blir du lätt kär?
Tror inte det.

Vad faller du för?
Stora snygga händer. Carm och initativförmåga.

Vad är det mest avtändande du vet?
Smuts. Ofräschet. Snålhet. Bristande initativförmåga.

Hur viktigt är det att man har något gemensamt?
Det viktigaste är att man gillar varandra och då har man ju något gemensamt.

Har du fått ditt hjärta krossat?
Oh yes.

Hur raggar du?
Nu brukar jag inte gå runt och ragga direkt men jag är nog rätt trevlig och glad. Och så. :)

Har du en “utseendetyp” hos killar?
Mörka med blå ögon. Eller blonda med blå ögon. Nej. Jag är inte rasist. Jag gillar bara blå ögon.

Vem var din första kärlek?
Tony. Ville fråga chans men vågade inte. Skrev ett brev. Det lämnades aldrig fram. Vi gick i ettan.

Vad tycker du om att ligga på första dejten?
Vad är första dejten?

Vad tycker du om one night stands?
Verkar livsfarligt.

Är kärlek allt i livet?
All you need is love.

0 kommentarer: