onsdag 16 februari 2011

Hur det går med boken?

Frida undrar hur det går med min bok.
Tackar som frågar.
Skitdåligt.

Min deadline var den 7 januari. 2011. Jag hade bokat in skrivtid under jullovet. Massor.
Jag hade bokat in tid med en av mina granskare. Den som granskar lite medicinska saker jag har med. Jag skulle bara fixa lite, korrläsa lite till, och skicka in.

Man kan säga att det inte alltid blir som man har tänkt sig. Jag hade inte planerat in allvarliga sjukdomar och familjekriser. Jag hade inte heller planerat in två veckors vab med barnen. Inte heller hade jag planerat in en veckas feber på mig själv. Och tro det eller ej, jag hade inte heller bokat in att maken plötsligt skulle behövas i alla möjliga städer hos olika företag. (Det är storyn han ger mig i alla fall).

Men i lördags... då! Barnen dansar på lördagförmiddagar och genom lite logistikhjälp fick jag loss massor av timmar. Och på eftermiddagen skickade jag ut man och barn i solen och snön. De gillar den, det gör inte jag. Så mucho trabajo i lördags. Det var flyt! Det var härligt!

Just nu är maken på väg till Helsingborg. Barnen är nedslängda i sängarna. (Okejrå. Jag var ganska kärleksfull och pussade dem båda, satt hos dem en stund och läste sagor). Och jag har bokat in skrivtid åt mig själv. Den började för en minut sedan.

Men följebrevet är nästan klart. Alltid något.

3 kommentarer:

Annika, Bokplantan sa...

Bra att Frida frågade så att vi fick denna uppdatering! Håller du på med den sista genomgången eller blir det fler läsningar och fler redigeringar?

Anonym sa...

H`ller med

Pernilla sa...

Sista redigeringen. Sedan en omläsning. Sedan får vi se. Kanske behövs en redigering till. Eller så får människan bara ge upp och skicka in ngn jävla gång!