måndag 14 februari 2011

Inatt

...sov jag i ungefär fyra timmar. Och det var tyvärr inte för att maken och jag tog ut Alla Hjärtans Dag i förskott och sysslade med hjärtliga äktenskapliga aktiviteter hela natten. Tyvärr inte.

Först gick jag och la mig alldeles försent.
Prick 04 vaknade jag och var livrädd.

Jag drömde något som var otroligt äckligt. Äckligt på ett skrämmande sätt. Lik. Mord. Kroppar som hängde i träd. Jävligt obehagligt.
Jag somnade om. Fortsatte drömma. Vaknade. Somnade om. Fortsatte drömma. Vaknade. Somn... Ja, ni fattar. Det tog aldrig slut!

Jo. Klockan 06. Då gick jag upp på toa utan att veta att klockan var 06. Det blev jag varse då min väckarklocka drog igång när jag satt flera meter ifrån. Med en trött fyraåring bredvid klockan...

Om jag vågade skulle jag skriva ner allt och producera värsta skräckisen. Men det törs jag inte. Jag vill helst glömma. Skräck, deckare och thrillers är inte min genre.

Nu går jag och lägger mig. Testar en ny natt. Borde bli bättre. Måste bli bättre. Jag har en låååång dag imorgon. Igen.

2 kommentarer:

Ninas skrivarlya sa...

Hoppas du fått sova bättre inatt! :)

Du, en fråga: vad har du för iPhone-app när du bloggar? Jag blir galen på den jag har som bara hänger sig varenda dag. Grr...

Pernilla sa...

Det fick jag.
Hmmm. INgen. ??? Jag kör via mail. det är maken som har fixat det tekniska... Jag får kolla med honom. Så fort vi träffas, typ på fredag. :)