lördag 25 september 2010

Bokmässan - en sammanfattning

Ja. Var ska jag börja? Och var ska jag sluta?

Jag vaknade imorse och bestämde mig för att inte trängas hela dagen. Igår var det sjukt mycket folk och jag kände mig rätt klar. Hastigt och lustigt bokade jag om min tågbiljett och missade till och med en av mina favoritsysslor - hotellfrukost. Drygt tre timmar senare landade jag på Stockholms Central, upplockad av världens finaste familj.

Det har varit ett par intensiva och väldigt roliga dagar. Simona har vallat runt mig väl, jag är grymt tacksam för att du delade dina inbjudningar med mig. Tillsammans blev vi också inbjudna på lite mingel, ett mingel gick vi till och med på lite oinbjudna. Simona uppfattade det som att vi blev utkastade från detta mingel men så förstod jag det inte alls. Vi stod bara lite i vägen just där vi stod.

Det är något speciellt med att få gå runt bland alla dessa böcker och andra människor som också älskar böcker. Det är verkligen underbart.

Höjdpunkterna har varit många men det har varit väldigt roligt att få träffa alla. Dels folk som jag har träffat förut, men också folk som jag har velat träffa ett tag och bara träffat i blogg- eller facebookvärlden. Riktigt roligt.

En av höjdpunkterna inträffade igår när vi stod vid Pirats monter. En för mig okänd person kom fram och frågade "är du Skrivarmamma?" Jag fick ju medge att det var jag och framför mig stod en livs levande bloggläsare. Så skoj att träffa dig Annelie!

Lite synd är att jag åkte hem och missade bloggkaféet och Christina Stiellis framträdande. Hade velat gå men c'est la vie. Ibland får man välja.

Och vet ni. Så farligt snarkar hon inte.

1 kommentarer:

Annelie sa...

Detsamma! Nästa gång kanske vi är där som författare :-)

Det var nog ett smart drag att åka hem, idag var det ännu mer folk än igår. Jag var knappt nere alls i stora mässhallen, utan sprang runt på olika seminarier, vilket var väldigt givande. Skriver mer på min blogg när jag kommer hem igen.