söndag 22 november 2009

Mr fix it all

Min dotter har just talat om för mig att det är pappa som fixar allt. Jag fixar tydligen ingenting.

Tjena hejsan. Kom ihåg det tjejen när du inte får någon födelsedagspresent, ingen adventskalender med saker i, ingen julklapp, inga vinterskor, inga vinterkläder, inga kläder överhuvudtaget. Kom också ihåg det när du inte får något födelsedagskalas, eller några biblioteksböcker. Kom också ihåg det när du inte får något svininfluensavaccin, kom även ihåg det när du måste gå till skolan fast du är sjuk för att pappa redan sitter på ett tåg till jobb någonstans långt borta. Kom också ihåg det när du inte får bo kvar i huset för att någon har glömt att betala räkningarna.

Jag kanske inte skruvar ihop möbler, jag kanske inte älskar att måla huset, bygga altan och tvätta bilen. Däremot är det såhär, min kära dotter; att om jag ville så skulle jag fixa precis vad som helst. Verkligen vad som helst. Det är nog bäst för dig att du inser det snart, annars tror jag att jag stänger serviceinrättningen och då får du hålla till godo med din far, som är otroligt bra på det mesta han också, men han skulle faktiskt ligga några steg efter på de områden som jag är bäst på. (Precis som jag skulle få slita järnet för att lyckas bygga altan och måla huset själv om jag ska vara helt ärlig).

3 kommentarer:

Anonym sa...

åh, du satte precis ord på vad jag har tänkt länge. Och mannen får bberöm för att han är så duktig. Det är då epitetet "bitterfitta" stämmer in p åmig:)
Hälsn//Jessica

annannadesign sa...

Klockren Pernilla! Jag diggar dig! Och skickar genast en länk till maken...

Kram!

Pernilla sa...

Bitterfitta, so am I! :)
A-K, the feeling is mutual.
OCh tydligen var jag på engelskhumör idag... :)