lördag 11 september 2010

Var det bättre förr?

Kika in hos Christina Stielli som bloggar på Tara. Och som just har gett ut en bok. Jag älskar dig inte (Wahlström och Widstrand) Den måste jag skaffa snarast, blev tvungen att avboka releasefesten. Ja, jobb igen.

Hur som helst. Kika in på hennes blogg och förfäras över de gamla reklambilderna. En reklam för Coca-Cola som uppmanar föräldrar att göra sina barn en tjänst och "start them on a strict regimen of sugary sodas" för tester har visat att de då klarar tonåren bättre. "For a lifetime of guaranteed happiness". För att inte ens tala om alla kvinnoförnedrande reklambilder. MAJ GAD!

Jag blir så att säga speechless. Gå in och kika, och häpna.

3 kommentarer:

Christina sa...

Haha! EllerHUR?! Jag blev först helt häpen och sedan blev jag nästan förbannad (hur korkade kunde vi vara liksom??) och sedan började skratta.

Men hörru ... ska jag inte skicka dig boken istället ;) Efs vi är kompisar ;) jö.

Pernilla sa...

Ja, jag håller med dig. Och ja, jag håller med dig - såklart du gärna får skicka mig boken!!! Puss!

Annaa M sa...

Kolla gärna i min blogg vad jag skrivit om samma sak med länk till den blogg bilderna är hämtade från.