fredag 28 augusti 2009

Det här med balans.

Igår hade jag lektioner från 8-14.25 utan paus. Jo. 50 minuter för lunch, då äter jag med en klass och sedan ska jag rastvakta dem också. Jag har alltså ingen sekund över för mig själv - på hela dagen. Jag vet inte, jag tror inte att det är helt lagligt faktiskt. 14:30-16 hade vi möte. 8-16 non stop.

Idag började jag klockan 9. Då hann jag kolla jobbmail, förbereda och kopiera inför lektioner. 10:30-11:30 hade jag engelska med en åtta. 11:30 åt jag och åttan otroligt god mat. Vi har egen kock på skolan och det var urgod kycklingssoppa med hembakat varmt bröd. Mums! Sedan rastvaktade jag så idag fanns ingen "rast" för mig heller. 12:20 hade jag engelska med en sjua och 13:20 var vi klara. Klockan 14 sa min ramtid att jag skulle gå hem så jag packade ihop efter att ha skött lite administrativa saker som närvaro, inköpslistor och mailkoll.

Idag var en sjukt skön dag, speciellt eftersom vi kunde ta det lugnt hemma på morgonen och jag vinkade av familjen och sedan klev in i duschen och gjorde mig i ordning i lugn och ro. Jag hann till och med tvätta och hänga en tvätt och dammsuga hallen, innan jag åkte till jobbet.

Är det det här som kallas balans? Att jobba livet ur sig ena dagen och ha det riktigt bra andra? Jag är lite skeptisk. Jag vill ha bara bra dagar!

0 kommentarer: