söndag 30 augusti 2009

Skrivarkurs med Barbara Voors

Jag älskar Barbara Voors. Jag älskade att gå på skrivarkurs. Det är gratis. Och ändå kan jag inte gå.

1) Mitt jobb. Jag har svårt att hinna dit. Dessutom är det veckans jobbigaste dag, hur pigg kommer jag att vara. 2) Mina barn. Det är min hämtdag. Maken lämnar fyra dagar och hämtar två. Jag kan inte direkt kräva en hämtdag till... Och dessutom vill jag ju vara med dem lite också.
3) Dessutom spelar han bandy just den tiden, på onsdagar.

Det är helt enkelt inte meningen. Kanske är det meningen att du ska gå istället?
Skrivarkurs i Katarina kyrka på onsdagar klockan 16:15-17:45.

Jag får trösta mig med att fortsätta lyssna på Smultronbett, en otroligt bra bok. Av Barbara Voors. Jag är någonstans mitt i, lyssnar till och från jobbet.

0 kommentarer: