måndag 17 augusti 2009

Första dagen

Första dagen på nya jobbet.

Det började med att jag åkte försent. Nackdelen med att byta jobb för ofta. Man blir avtrubbad och inte lika "ny på jobbet aktig". Jag kom i tid förstås men hann stressa upp mig lite på vägen. Det var ju inte bara jag som var på väg till jobbet.

Kom till min nya arbetsplats och dagen inleddes med fika. Träffade på flera trevliga kollegor. Sedan har det varit möten, möten och möten. Är lite förvirrad, lite undrande, lite trött och lite tveksam. Vi får se hur det här blir. Men kollegorna verkar bra, det bådar gott.

När jag kom hem fick mina prinsessor extra långa och extra hårda kramar. Fördelen med att vara ifrån varandra är att man hinner sakna. Dessutom fick jag som jag skrev i förra inlägget idag påminnelser om att man ska ta vara på varandra när man fortfarande kan.



0 kommentarer: