måndag 3 augusti 2009

Jag jobbar också hårt

Det var jag och tjejerna mot världen idag. Maken jobbar två dagar fast det egentligen är semester. Jag tycker sådär om det. Speciellt när det är superväder och vi har börjat få acceptabel ordning i huset, så att vi kanske kunde ha hittat på något mysigt istället för att bara röja, röja och röja. Men viktiga kunder, blaha, pengar, blaha. Jag tycker ändå att det suger!

Dagen har bestått av att servera måltider och röja efter dessa. Dessutom övertalade barnen mig till att vi skulle bada i bubbelpoolen. Den hade stått ett tag i solen och det var 39 grader i den. Lite för varmt.
Vi var dock iväg till ett av våra favoritställen och åt glass. Mysigt.

Nu ska jag röja lite till för mäklaren kommer och värderar huset imorgon och jag är så korkad att jag tror att vi får en högre värdering om det är lite mer städat än stökigt.

6 kommentarer:

Åsa sa...

Haha!
Vad det är härligt att vara lärare och ha mycket sommartid med sina barn (ensam)! Vi skulle vara lediga båda två hela denna vecka också, men i lördags kläckte maken att han nog har en del att göra på jobbet... Precis klarat av den första dagen med tre vildingar på stranden. Vi kan inte vara på tomten för det är för varmt! Jag hade ju en ensamvecka i början av sommaren och efter det var jag slut i två. Vid närmare eftertanke var det nog bra då att jag inte visste att jag skulle åka på en till... På onsdag flyttar vi tillbaka till stan. Det känns lite konstigt, men ungarna toklängtar!
Åsa

Catharina sa...

Vi ska också ha mäklare på besök imorgon för värdering av lägenheten. Vi har dock resonerat så att det räcker med att plocka undan lite...

Pernilla sa...

Catharina, det var det jag gjorde... Plockade undan lite. :) Det ser så extra stökigt ut med de flyttkartonger som stå kvar, hyllor som saknas osv osv. Men nu känns det så okej som det går.

Åsa, jag minns ett sommarlov utan barn. Jag sorterade små lådor som knappt behövdes sorteras, jag läste böcker en masse, jag gjorde fotoalbum och jag bara var. Det var då det. :) Fast jag skulle inte vilja byta ändå. Fast jag är helt slut efter dagen. Jag hade två ensamveckor i början på sommaren och jag hade nog inte hunnit hämta mig än. :)

Du är i alla fall ascool som fixar stranden med tre! Jag vägrar fortfarande.

Tycker tillbaka till stan låter bra, då kanske ni kan komma förbi snart.

Pernilla sa...

Catharina, glömde ju. Lycka till imorgon!

Catharina sa...

Pernilla - you too.

Pernilla sa...

:) Är lite nervös faktiskt. Tänk om hon säger en alldeles för låg summa...?!!!