lördag 1 augusti 2009

Segisdag

Igår var det vin och middag med goda vänner. Och bubbelpool med bubbel. Det blev sent, vi blev trötta. Inte fick vi sova ut direkt då Stora E vaknar ungefär 5:58 och börjar bygga städer av lego så det låter i hela huset.

Idag har fikabesöken avlöst varandra och efter det har vi försökt få lite gjort. Fast mitt i allt somnade jag på soffan. Men jag har i alla fall putsat lite fönster (måste göras om såg jag när solen började skina) och fixat gardiner till vårt sovrum. Dessa finns att beskåda i husbloggen. Kika där.

Nu ska jag röja efter vår urgoda middag bestående av grillade hamburgare med potatisklyftor i ugn och coleslaw. Allt från scratch och med ekologiska ingredienser. Det var MUMS. Till det en god årgång cola light som sig bör dagen efter...

3 kommentarer:

Christina sa...

Cola light och kanske lite rester av hamburgaren ;) my god, dageneftermat är underskattad mat :)

Pernilla sa...

Ja, de dagarna smakar ju maten extra gott. :)

Lilla O sa...

Blir lite avundsjuk på er bubbelpool! Låter skönt med ett nybyggt hus, nu när det är färdigt!