söndag 9 augusti 2009

Nödvändigt att jobba?

På riktigt, om det inte var för lönen så ser jag inte varför man överhuvudtaget skulle jobba?! Jag har fullt sjå med att få dagarna att räcka till utan ett jobb som stör.

Hittills idag:
Fick sovmorgon till 9:30. (Maken gick upp, barnen sov inte så länge).
Efter det har jag:
Möblerat om vardagsrummet.
Slösurfat på facebook.
Bakat tigerkaka med Lilla E.
Dammsugit två av tre våningar.
Torkat av lite skåp etc i köket.
Vikt lite tvätt.
Och håller nu på och lagar lunch.

Såhär kan jag hålla på hela dagen. Jag har inte tid att jobba! Jag vill ju hinna med att göra lite roliga saker också... Som att skriva och sådär. En vecka kvar...

4 kommentarer:

Mira sa...

Håller med dig:) Det är trevligt att kunna städa, baka, vika tvätt, läsa och göra allt möjligt hemma, det går inte när man jobbar... Njut nu!! En dag kvar... :)Mira

FRIDA sa...

Att jobba är överskattat. Är det inte därför så många vill bli författare? Jag föreställer mig en dag i en författares liv ungefär såhär:

Sovmorgon till 9.
9-10 äta frukost/läsa tidningen
10-12 skriva
12-13 äta lunch
13-14 träning/promenad
14-15 TV-research (typ Dr Phil)
15-16 småpyssel (städa, diska, tvätta, förbereda middag)
16-17 ledig timme/ev. telefonintervjuer
17-18 laga och äta middag
18- ledig tid

Vad tror du? Något att se fram emot ;D!

Kram Frida

Pernilla sa...

Hmmm, helt plötsligt känns detta som något som jag vill ännu mer. :)

Jennica... sa...

Håller helt med! Varför jobba?! Om det inte vore för lönen då... Är just nu mammaledig och ska vara det i ett år till, så jag ska inte klaga. Men jag kan redan känna att jag vill inte börja jobba igen, jag har det hur mysigt som helst!!