fredag 10 september 2010

De där sju intressanta sakerna om mig

Som jag har blivit nominerad till att berätta. Intressant och intressant men here goes:

1. Jag duschar varje morgon. Och varje kväll. Folk tycker att jag är överdriven men jag undrar: hur äcklig är du?

2. Jag är rejält närsynt och går inte många meter utan glasögon eller linser. När jag duschar på kvällen tror jag alltid att jag har linserna kvar i ögonen trots att jag inte kan läsa på schampoflaskan. Då kliver jag ut, blöter ner hela badrummet och ser mina uttagna linser i handfatet. Varje kväll.

3. Jag blir nästan sen till jobbet varje morgon. Det är Adams fel. Ibland slår jag honom faktiskt. Varje gång de säger att man ska ringa in slår hjärtat lite snabbare och jag tänker att "idag är dagen". Så låter jag ändå bli. Idag kom jag på att jag kan lyssna i telefonen, på väg in. Blir mindre stress då.

4. Jag hatar när någon säger åt mig vad jag ska göra. T.ex. "kan du tömma diskmaskinen?" Eh. Jag är 35. Jag vet när den behöver tömmas.

5. Jag tycker att det är självklart att jag ska tala om för folk vad som behöver göras. "Kan du tömma diskmaskinen?"

6. Jag är inte så lätt att leva med. Se ovan.

7. Om två veckor firar jag och min man att vi har varit ett par i 18 år. Då dricker jag skumpa med Simona i Göteborg.

7 kommentarer:

Åsa Hellberg sa...

haha, vad roligt. Jag har feberfrossa men kände mig genast piggare, tack!

Åsa Hellberg sa...

Och nej, jag har inte duschat idag...ÄckelÅsa

Simona sa...

Gillar punkt 7 bäst.

Och jag duschar också 2 gånger om dagen. Ibland badar jag två gånger om dagen. Och jag borstar tänderna säkert 5ggr om dagen. Men jag snarkar.

Pernilla sa...

Åsa, när jag är sjuk händer det att jag är lite äcklig också. Det är okej. Glad att jag kunde göra livet lite lättare för dig.

Simona. Det låter bra med duschandet. Här finns intressant läsning för dig:
http://wwwc.aftonbladet.se/halsa/0008/12/snarka.html

Simona sa...

Hm. Gå ner i vikt. Undvik alkohol. Don´t think so.

Annika sa...

Ha, ha du är ju för rolig.
Jag ser en lektion i litteraturhistoria framför mig år 2113: "Det är ju allmänt känt att Pernilla Skrivarmamma var hysteriskt hygienisk och duschade två gånger om dagen. Vad tror ni, är detta en myt? Dela in er i grupper och diskutera så ses vi om en timme igen."

Pernilla sa...

Annika, det tycker jag är ett väldigt bra ämne att diskutera 2113. :)