måndag 30 maj 2011

No shit

Om man ärver massor av pengar så sjunker ens inkomster från tjänst. Det har tre forskare kommit fram till. Herregud vilken viktig forskning! Jag är otroligt förvånad över resultatet.

/Hon som inte skulle jobba en enda dag om hon ärvde muchos dineros. Inte en chans. Med jobba menar jag gå upp tidigt, leva inrutat liv med schema som säger när man får gå och kissa och när man får åka och pussa sina barn. Näpp. Om jag var svajnrik så skulle jag i lugn och ro lämna mina barn på morgonen (vilket jag endast gör när maken är bortrest). Jag skulle sedan vårda kropp och själ med träning / manikyr / andra trevliga saker. Sedan skulle jag gå hem och skriva. Kanske ha möte med någon. Sedan skulle jag hämta mina barn tidigt. Vara en glad och pigg och pedagogisk och rolig mamma. (Ja, jag har egentigen lärt mig att man ska använda komma och inte och).

Klart sjutton gubbar att jag skulle utnyttja mitt arv. Om jag hade ett. Men det har jag inte så så länge ser jag fram emot sommarlovet. Då kan jag låtsas.

1 kommentarer:

MonasUniversum sa...

Amen

Så jävla mycket AMEN TO THAT!