torsdag 19 maj 2011

Sociala medier rekommenderas

Läs här om hur jag tydligen är ett exempel på hur man kan använda sociala medier. Jag håller med Johanna, det här med Facebook och blogg är ovärderligt när det gäller att knyta kontakter - som sedan kanske ger en ett förlagskontrakt. ;)

Och var det min avsikt? Från början? Nej. Jag startade bloggen för att skriva om mina barn och inte terrorisera min omgivning med massmail. (Gjorde det innan jag kom på det där med blogg. Alla fick mail - vare sig de ville eller inte). Under de här åren har bloggen lite ändrat fokus och när jag har träffat folk på olika mingel så har jag märkt att en hel del har känt till min babbliga blogg. Och då har jag fått komma på nytt mingel. Och ett till.

Och ikväll ska jag på ett sådant. Releaseparty för Ann Rosmans nya: Porto Francos väktare (Damm förlag). Ohh dit ska jag gå med Simona Ahrnstedt, Sandra Gustafsson, Lina Forss och Susanne Boll. Alla är kontakter jag har fått via nätet/mingel.

3 kommentarer:

Anneli Stålberg sa...

Det låter verkligen fantastiskt på alla sätt, men vad gör man om man inte bor i Stockholmsområdet? Det händer inte mycket av värde här nere i Skåne :)

Pernilla sa...

Men det är ju just då sociala medier är överlägsna. När man är långt borta! Ju!

Anneli Stålberg sa...

Jag håller med om det, men att träffas öga mot öga blir lite knepigare. Att träffa andra som skriver till exempel. Fast det får man väl lösa efter hand. Allt går ju om man vill :)