söndag 29 maj 2011

Vad handlar boken om?

Vår sjuåring är väldigt duktig på att läsa. Väldigt, väldigt duktig. Dessutom ska hon bli författare när hon blir stor så hon följer den här bokkontraktsutvecklingen med stort intresse. Hon har många tankar och funderingar omkring det. Bl.a. är hon helt säker på att jag ska få vara med i Så ska det låta när jag är författare. Och det blir jag när min bok kommer ut, inte innan. Säger min sjuåring.
Hur som helst. Häromdagen hade vi en liten konversation jag och min dotter.

- Mamma, vad handlar din bok om?
- Eh. En familj.
- Inte vår familj va?
- Nej! Verkligen inte!
- Mamma, får jag läsa din bok när den kommer ut?
- Du får läsa den när du blir vuxen, det är ingen barnbok.
Här himlade min dotter med ögonen och utbrast:
- Mamma Mia, tuttarna är fria!
Jag vet inte exakt vad det betyder men jag tror att det uttrycker något slags missnöje.

4 kommentarer:

Åsa Hellberg sa...

Haha haha.

Isa sa...

Haha! Och här får man lite då och då höra (också av en sjuåring): "Mamma Mia, tuttarna klia!!" .....;-)

Tråktanten sa...

Kvällens gapskratt! Det där körde vi också med när jag var liten men jag har ingen aning om vad det betyder, jag heller.

Susanne B sa...

Underbart!